Polecamy...

5 sposobów na podniesienie morale w Twoim biurze

6 października 2022

To normalne, że morale w biurze może się zmieniać. Małe rzeczy mogą wpływać na to, jak pracownicy czują się jako całość, a to może czasem prowadzić do drobnych problemów, którymi trzeba się zająć. Jednak zadaniem menedżera jest zawsze zwracać uwagę na problemy z morale i starać się je rozwiązywać, zanim dojdzie do poważnych spadków.

Możesz myśleć, że podnoszenie morale to wielka sprawa i wymaga wiele wysiłku. Prawda jest jednak inna. Podnoszenie morale tak naprawdę sprowadza się do bardzo małych działań, które mają duży wpływ na tych, którzy siedzą przy biurku od dnia do dnia.

Aby pokazać, jak proste może to być, przyjrzyjmy się 5 sposobom na podniesienie morale w biurze.

Słuchaj swoich pracowników

Prosty akt rzeczywistego słuchania tego, co mówią Twoi pracownicy, ma kluczowe znaczenie. To takie proste, a jednak jest to coś, czego wielu menedżerów nie robi! Kiedy pracownik chce z Tobą o czymś porozmawiać lub ma jakiś problem, poświęć mu czas i naprawdę wysłuchaj, co ma do powiedzenia. Nie wystarczy, że usłyszysz słowa, a później o nich zapomnisz. To nie wpływa dobrze na morale.

Pytaj o opinie i bierz je pod uwagę

Kiedy pytasz swoich pracowników, co o czymś myślą, pokazujesz im, że zależy Ci na ich sugestiach i że cenisz ich jako istotny trybik w kole biznesowym. Musisz jednak wziąć pod uwagę ich sugestie i zbadać, czy są to rzeczy, z którymi można pójść do przodu, a nie tylko pytać dla samego faktu i nic z tym nie robić.

Udzielaj pochwał tam, gdzie jest to konieczne

Każdy lubi usłyszeć "dziękuję". Jest to podstawowe i działa cuda. Kiedy ktoś zrobi coś dobrze lub po prostu dlatego, że tak się stało, pamiętaj, aby powiedzieć "dziękuję" i pochwalić, kiedy jest to konieczne. Pamiętaj też, aby chwalić ludzi indywidualnie i jako zespół, tak aby nikogo nie zrazić, nie sprawić, że poczuje się wypchnięty lub niedoceniony.

Bądź przystępny

Pracownicy chcą wiedzieć, że w razie potrzeby mogą przyjść do Ciebie i porozmawiać o swoich problemach. Oznacza to, że musisz być przystępny, a nie kierownikiem, który często zamyka drzwi i zachowuje się zupełnie niezainteresowany.

Aktywnie szukaj rozwiązań

Kiedy pracownik ma problem, wspólnie poszukajcie rozwiązania. Często oznacza to nieszablonowe myślenie. Być może trzeba zaoferować elastyczny czas pracy na krótki okres czasu, może trzeba zaoferować dodatkowe wsparcie, a może jest to coś, co można rozwiązać po prostu słuchając. Niezależnie od odpowiedzi, szukajcie jej razem.

Autor

Dariusz Homny

Doradca do spraw wypożyczania sprzętu biurowego.

To może Cię zainteresować