Polecamy...

3 Sposoby na uniknięcie rozproszenia uwagi podczas pracy w domu

10 sierpnia 2022

Praca biurowa przyszłości będzie prawdopodobnie obejmować przynajmniej część czasu pracy w domu. Być może nie jest to rozwiązanie dla każdego pracownika, ale dla tych, którzy zdecydują się na pracę zdalną w ten sposób, opcja ta będzie prawdopodobnie coraz bardziej powszechna w miarę upływu miesięcy i lat.

Elastyczna praca jest zdecydowanie na czasie i prawdopodobnie będzie się rozwijać w tym kierunku. Pozwalając pracownikom pracować w sposób, który pasuje do ich własnych obowiązków i chce pomaga utrzymać morale wysokie, ale także zwiększa wydajność na wiele sposobów zbyt.

Zaprojektowanie wysokiej jakości biura domowego to pierwszy krok, ale od tego momentu musisz zająć się szczególnie problematyczną kwestią - rozproszeniem uwagi.

Możesz wejść w cały układ pracy zdalnej i myśleć, że poradzisz sobie ze wszystkim, ale rozproszenia prawdopodobnie staną się problemem na początku. Twoi przyjaciele mogą nagle dowiedzieć się, że jesteś w domu i zapomnieć, że pracujesz, wpadając na kawę i pogawędkę. Być może w telewizji leci coś, co chciałeś obejrzeć od tygodni, a może masz stos prac domowych, które trzeba wykonać. Być może świeci słońce i jest to idealna okazja, by zająć się ogrodem, albo po prostu nie możesz zmotywować się do działania, ponieważ wciąż jesteś w piżamie i nie pomaga ci to w uzyskaniu odpowiedniej przestrzeni do pracy.

To wszystko są wspólne problemy, jednak są one również do pokonania.

Aby pomóc Ci uniknąć rozproszenia uwagi podczas pracy w domu, oto trzy wskazówki, które możesz zastosować od razu.

Wycisz swój telefon

To może wydawać się oczywiste, ale zaskakujące jest, jak wiele osób tego nie robi! Wycisz swój telefon, w tym powiadomienia z mediów społecznościowych. Należy również unikać automatycznych powiadomień e-mail zbyt, a zamiast tego, sprawdzić je kilka razy dziennie.

Robiąc to, jesteś również mniej prawdopodobne, że dobrze nastawieni przyjaciele zadzwonią do Ciebie z pytaniem, czy chcesz wypić kawę lub wyjść na lunch!

Wyłącz dzwonek do drzwi

Nie, nie jesteś aspołeczny, po prostu skupiasz się na swojej pracy! Podczas swoich godzin pracy, wyłączyć lub wyłączyć swój dzwonek do drzwi. Oznacza to, że ludzie będą musieli zrobić dość dużo hałasu, jeśli mają zamiar złapać swoją uwagę, a w rezultacie, jesteś bardziej prawdopodobne, aby skoncentrować. Powinieneś również dać znać, że nie jesteś w domu w ogóle, że jesteś w rzeczywistości w trybie pracy, dopóki nie skończysz.

Spróbuj metody Pomodoro, aby wyprostować swój umysł

Praca w domu może być również trudna, ponieważ motywacja jest problemem. Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest stworzenie dobrej jakości domowego biura, a także zapewnienie solidnej rutyny pracy, np. ubieranie się i przerwa na lunch. Kolejną rzeczą, którą powinieneś zrobić jest zarządzanie czasem, a Metoda Pomodoro jest tutaj dobrą opcją. Sprawdź poniższą infografikę, aby uzyskać nieco więcej informacji na temat jej działania.

Źródło - https://www.juliedesk.com/blog/conquer-time-pomodoro-technique/

Skupienie się na ograniczeniu rozproszenia uwagi i zapewnienie, że twój umysł jest we właściwym miejscu do pracy pozwoli ci na uzyskanie wysokiej jakości równowagi między domem a pracą i zapewni, że twoje dni pracy w twoim domowym biurze będą produktywne.

Autor

Dariusz Homny

Doradca do spraw wypożyczania sprzętu biurowego.

To może Cię zainteresować