Jak mierzyć wzrost firmy?
Większość firm dąży do zwiększania zysków i rozwoju, a tylko nieliczne są zadowolone z pozostawania w miejscu. Problem w tym, jak właściwie zmierzyć, czy Twoja firma się rozwija?
Istnieje wiele sposobów oceny, czy firma robi pozytywne kroki naprzód, a niektóre z nich są po prostu widoczne. Na przykład, czy masz co miesiąc wolne środki finansowe, które możesz przeznaczyć na zakup luksusowych mebli biurowych? To jeden ze sposobów, aby stwierdzić, czy dobrze sobie radzisz!
Istnieje jednak kilka innych, bardziej solidnych narzędzi pomiaru.
- Na początku zdefiniuj cele, które chcesz osiągnąć w dłuższej perspektywie, i zdecyduj, w jaki sposób będziesz je mierzyć
- Zdecyduj, jakie miary efektywności będziesz stosować, np. sprzedaż, statystyki marketingowe, udział w rynku itp.
- Jaki jest Twój docelowy dochód, a jaki jest Twój obecny dochód? Czy jesteś daleko od tego celu?
- Porównaj się z głównymi konkurentami
- Zmierz, jak skuteczne są obecnie Twoje strategie marketingowe - czy działają?
- Zmierzyć wydajność pracowników i wskaźnik rotacji; czy zaistniała potrzeba zatrudnienia większej liczby pracowników? Czy wzrosło Twoje zapotrzebowanie na meble biurowe?
To wszystko są sposoby mierzenia rozwoju firmy. Ważne jest, aby analizować te wskaźniki wydajności, zazwyczaj w grupie przy okrągłym stole konferencyjnym, aby sprawdzić, czy jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia rocznych celów. Regularne analizowanie celów pozwala upewnić się, że zmierzamy we właściwym kierunku.
Czy znasz jakieś inne przydatne narzędzia pomiaru wzrostu?