Urządzenie wielofunkcyjne i jego rola w biurze
Osoby, które zastanawiają się nad wyglądem nowoczesnego biura nie mogą nie dostrzec tego, że charakterystyczne jest dla niego wyposażenie go w naprawdę wiele różnorodnych sprzętów. Trudno się temu dziwić, kluczowe znaczenie ma bowiem to, aby wykonywana w nim praca była nie tylko wygodna, ale również dobrze zorganizowana. Czasem ludzie zastanawiają się nad tym, czy można mówić o sprzęcie, który ma dla biura znaczenie kluczowe. Oczywiście, mówienie o jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie nie jest proste, nie oznacza to jednak, że nie możemy wskazać naszego kandydata.
W większości biur jest to wielofunkcyjne urządzenie biurowe jeszcze nie tak dawno określane mianem kserokopiarki. Dziś odchodzi się już od tego nazewnictwa zwracając uwagę na to, że jest zbyt wąskie. Trudno się temu dziwić, jeśli weźmie się pod uwagę to, że nowoczesne wielofunkcyjne urządzenia biurowe mają znacznie więcej funkcji, a tym samym są w stanie bez trudu zastąpić w biurze przynajmniej kilka innych sprzętów. Dziś są to rozwiązania, które pozwalają między innymi na: drukowanie, skanowanie, faksowanie i kopiowanie, choć można za ich pośrednictwem również sortować, zszywać, a nawet dziurkować dokumenty.
W zdecydowanej większości przypadków problemem nie jest również połączenie takiego urządzenia z siecią komputerową, a tym samym zwiększenie możliwości jego wykorzystania. Oczywiście, nie mamy do czynienia z rozwiązaniem tanim, w wielu firmach dominuje jednak przekonanie, że nie mówimy wcale o wydatku, ale o inwestycji. Nie bez znaczenia jest i to, że kupowanie urządzenia wielofunkcyjnego nie jest dziś rozwiązaniem, dla którego nie ma alternatywy, bez trudu możemy bowiem wziąć je również w leasing oraz w dzierżawę. Zakup kilku mniejszych sprzętów zawsze pozostaje zresztą większym wydatkiem.