3 wskazówki dotyczące rekrutacji, które pomogą Ci znaleźć idealnego pracownika
Gdy masz do obsadzenia stanowisko lub stworzyłeś zupełnie nową rolę, chcesz skrócić czas poświęcony na reklamę i jak najszybciej znaleźć idealnego potencjalnego pracownika.
Ogłoszenie o poszukiwaniu nowego pracownika może być czasochłonne, a tworzenie krótkiej listy i rozmowa kwalifikacyjna dodatkowo wydłużają proces rekrutacji. Aby znaleźć idealną osobę na dane stanowisko, trzeba od samego początku wykazać się sprytem. Oto trzy wskazówki, które pomogą Ci znaleźć idealnego pracownika w krótszym czasie.
- Bądź konkretny w opisie stanowiska i specyfikacji osoby - uczciwie określ, czego szukasz i jakie kwalifikacje są wymagane
- Podczas selekcji kandydatów bądź otwarty, ale nie trać czasu na rozmowy z osobami, które nie są w 100% odpowiednie na to stanowisko.
- Upewnij się, że umieścisz swoje ogłoszenie w wielu różnych miejscach, ale pomyśl także o miejscach, do których zaglądałby Twój idealny kandydat, np. w mediach społecznościowych i na branżowych portalach ogłoszeniowych.
Nikt nie powiedział, że rekrutacja jest łatwa, ale dzięki odpowiedniemu dostosowaniu poszukiwań zaoszczędzisz czas i z większą łatwością znajdziesz idealną osobę, która wpisze się w środowisko Twojego biura.