5 szybkich sposobów na uspokojenie się po konflikcie w biurze
Bez względu na to, jak dobrze dogadujesz się ze współpracownikami, zawsze może się zdarzyć, że wybuchną emocje i dojdzie do nieporozumień. Jest to nieodłączny element pracy z kilkoma osobami na małej przestrzeni.
Oczywiście sposób, w jaki radzisz sobie z konfliktami w biurze, decyduje o tym, czy uda Ci się załagodzić różnice zdań i kontynuować pracę w profesjonalny i produktywny sposób, czy też dopuścisz do drastycznego obniżenia morale.
Oto pięć sposobów na to, jak szybko uspokoić się po wybuchu konfliktu w biurze i szybko wrócić do pracy.
- Odsuń się od sytuacji i usiądź w cichym miejscu, np. w kabinie biurowej
- Skup się na czymś nieruchomym, co pomoże uspokoić umysł
- Zwróć uwagę na swój oddech, wykonując wdech nosem przez pięć sekund (powoli), zatrzymując go na kilka sekund, a następnie wykonując wydech ustami przez pięć sekund. Powtarzaj to do momentu, aż się uspokoisz.
- Idź na krótki spacer - ćwiczenie pomoże spojrzeć na sytuację z innej perspektywy
- Nie rozmawiaj z nikim przez pięć lub dziesięć minut, aby uniknąć gderania!
Każdemu od czasu do czasu zdarza się wybuchnąć w biurze, ale zastosowanie tych pięciu metod uspokojenia pomoże Ci uniknąć ryzyka pogorszenia sytuacji.
Czy znasz inne przydatne sposoby na szybkie uspokojenie się?